Svarta Björns Webbutik

 


  Tomte 

Köpvillkor

 

På SBW

Är det säkert och enkelt att handla. Moms ingår i alla priser. Nedan följer samtliga köpvillkor.

Ångerrätt :

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp, även vid bruten förpackning om det krävs att förpackningen bryts för att du ska kunna testa produkten. Observera dock att förpackningen ska bryts med minsta möjliga skada. Du som kund står för returfrakten vid öppet köp. Vill du utnyttja öppet köp så skicka tillbaka varan väl förpackad tillsammans med kvitto och anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp. Vi återbetalar pengarna till dig inom 10 dagar vid eventuell hävning vid försening, reklamation eller öppet köp. Glöm inte meddela oss hur du vill att vi ska föra över pengarna till dig eller om du vill ha tillgodokvitto.

 

 

Bytesrätt

  • Vid byte till annan färg eller storlek betalar du returfrakt.
  • Väljer du att lägga en helt ny beställning tillkommer fraktavgift.
  • Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten.

 

Returadressen är:

Svarta Björns Webbutik

Harrvägen 13

98334 Malmberget

 

Fraktkostnad & Leverans

Fraktkostnaden är 49 kr med posten på samtliga beställningar under 1000 kr.

Vid beställningar på 1000 kr eller mer är frakten gratis.
 
 
Restnoterade varor skickas separat utan extra avgifter.

 Moms ingår i alla priser.

Postens leveranstider gäller. Vissa avvikelser kan förekomma. Vi ansvarar ej för att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet. Om en produkt är slutsåld eller utgången ur sortimentet meddelas kunden detta via e-mail.

Postens liggetid är 14 dagar. Kan förlängas till 30 dagar, om kunden så önskar, till en kostnad av 25 kr.

Skriv in i meddelanderutan om ni vill ha förlängd liggetid.

För de kunder som bor i Gällivare/Malmberget finns det en möjlighet att själva hämta sina varor efter överenskommelse med oss mot en kostnad av 20 kr. Ni handlar som vanligt i webbutiken och markerar i rutan för hämtning samt skriver i meddelanderutan när ni vill hämta varorna så kontaktar vi er. Betalningen sker via hemsidan med kort eller faktura för smidigaste hanteringen. Vi tar inte emot kontantbetalning vid hämtningen.

Paketavisering:

  • Om ni har lämnat ett mobilnummer så kommer aviseringen som sms-avisering.
  • Lämnar ni inte något mobilnummer så kommer aviseringen som e-mail. 

Betalning

Betalning kan ske via bank/kreditkort, direktbetalning, faktura ,posförskott..

Informationssidan/FAQ/Köpvillkor

Betalning med kort genom Payson

  • Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea). 
  • www.payson.se länk
  • Bank/kreditkort direktbetalning (Gratis för köparen)
  • Bank /kreditkort (Paysongarantin)                                                                                                                   Köparen debiteras 5%. Minimum avgift 10 kr. Maximal avgift 500 kr, av PAYSON.SE https://www.payson.se/                                                                                                                                     (OBS! Kostnaden för paysongarantin syns inte på slutsumman av din beställning från oss, utan läggs på av Payson.se)

 

 

 
Vi rekommenderar faktura  om du vill prova dina varor hemma innan du betalar.

 

  • Tips! Vi rekommenderar faktura.
  • Prova hemma i lugn och ro, betala i slutet av månaden.
  • Du slipper ligga ute med pengar i förskott.
     

 Förskottsbetalning

  • Med detta alternativ betalar du in totalsumman till vårt bankgiro innan vi behandlar och skickar din order. Vårt bankgiro är: 639-3144. Vi skickar varorna så fort vi fått in betalningen. Beställningen ligger kvar i en vecka. Ange beställnings/ordernummer som du får när du gör beställningen. Det tar 3 arbetsdagar innan pengarna registreras på vårt konto. Så har ni bråttom att få varorna, välj hellre ett annat betalningssätt.

Faktura tillkommer en kostnad på 29,00 kr

Vi erbjuder betalsättet Paysonfaktura i samarbete med Payson AB. Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till Gothia Financial Group AB.

  • Betalningsvillkor är 10 dagar
  • Fakturan sänds separat med e-post till den e-postadress du angett
  • Du måste ha fyllt 18 år
  • Du måste vara folkbokförd i Sverige
  • Du måste godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet
  • Vid försenad betalning skickar Payson en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50,00 kr tillkommer.
  • Vid försenad betalning debiterar Payson även dröjsmålsränta med 2% per månad från fakturans förfallodag.
  • Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160,00 kr tillkommer.
  • Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
  • Alla fakturor och Delbetalningar behandlas av http://www.payson.se
  • (OBS! när du godkänner SBW's villkor godkänner du även SveaWebPay kontos allmänna villkor). Vid evententuella problem med betalning, kontakta www.payson.se

Bekräftelse
Det är kundens ansvar att vid bekräftelse av en beställning att kontrollera att all kontakt- och leveransinformation är aktuell och korrekt. Svarta Björns Webbutik  tar inte ansvar för konsekvenserna av felaktig kontakt- och leveransinformation samt förhinder pga. en tredjepartsystem eller själva kundens system, att beställning, beställnings/aviseringmeddelande inte når fram till kunden.

Priser
Priserna på alla varor anges i svenska kronor (SEK) inklusive gällande moms-sats. Vi reserverar oss för ev. momsändring, prisändringar p.g.a tryckfel, förändringar i valutaläge, ändrade inköpspriser eller andra prisförändringar som vi inte råder över. För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod. Pris för frakt läggs automatiskt till och du ser den totala kostnaden innan du bekräftar din beställning.

Köp
Avtal om köp träffas först när Svarta Björns Webbutik  har bekräftat beställningen d.v.s. när beställningen med hänsyn till lager och leverans har behandlats klart. Vi reserverar oss rätten till eventuella ändringar i beställningen, som vi meddelar kunden, för godkännande. Vid eventuella felaktigheter i t.ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.
Vi restnoterar inte varor. Om en vara är slut och inte väntas in inom rimlig tid måste en ny beställning göras, när varan inkommit.

Återbetalning & Kreditering
Vid kortköp går återbetalning tillbaka till samma kreditkort som användes vid betalningstillfället. Vid internetbank/Payson köp sker återbetalning till kontot anslutet till betalningen. Vid bankgiroköp ska ett bankkontonummer anges för dit återbetalningen kommer att ske. Vid fakturaköp, krediteras kunden och eventuellt en ny faktura skapas.
Beroende av orsak kan återbetalning/kreditering av beloppet ske med avdrag för frakt, eventuella transaktionsavgifter samt administrationskostnader.

 

Försäljning till minderåriga under 18 år

  • Målsmans tillstånd krävs för att beställa från oss, om du är under 18 år.
  • Vi har inget automatiskt system som kontrollerar åldern som gallrar bort köp av minderåriga
  • Skulle problem ändå uppstå med detta så har vi öppet köp i 30 dagar
  • Kontakta oss på svartabjornswebbutik@hotmail.com så kan vi göra återköp på ordern samt spärra den minderåriges konto hos oss

Reklamation

Vi garanterar felfria varor vid leverans. Är en vara trasig, kontakta oss och beskriv felet. Du har 1 års garanti på klockor, och 6 månaders reklamationsrätt på samtliga övriga produkter. Kontakta oss om garantin behöver utnyttjas. Returfrakten betalas av oss vid en ev. retur av vara. pga. reklamation. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer som policy. Vi förbehåller oss rätten att ersätta kunden med pengar,tillgodokvitto eller ersättningsvara till samma pris om varan är slutsåld eller har utgått ur sortimentet.

Varan har du rätt att öppna och kontrollera efter eventuella fel.

Kontaktinformation vid reklamationer:


Svarta Björns Webbutik

Harrvägen 13

98334 Malmberget

 

-----------------------

Checklista för returer:

  1. Kontakta oss via telefon eller mail oc berätta vad du ska returnera och varför. Ange alltid ordernummer och namn.
  2. Vänta på svar. Vi svarar normalt på mail inm någon dag.
  3. Packa varorna väl. Använd gärna samma förpackning som du fått varorna i.
  4. Bifoga följande information: Namn, ordernummer och ev. kontonummer,
  5. Posta till ovanstående adress. Bifoga kvitto på returportot. Vi ersätter inte returportot på reklamationer

Säkerhet & Sekretess

SBW lämnar aldrig ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. I sådant fall, kontakta vår kundservice.